Крім кольорів, для надання об’єктам реалістичного вигляду застосовуються текстури.
Текстура – зображення, що “накладається” на поверхню 3D-моделі для створення ефекту певних властивостей матеріалу (мармуру, дерева, металу та ін.).
Редактор Blender має вбудований набір графічних текстур, також у ньому можна використати як текстуру будь-яке растрове графічне зображення.
Текстура призначається матеріалу виділеного об’єкта як значення властивості Базовий Колір у режимі Shading. Розміщення та розмір зображення текстури на поверхні об’єкта можна змінювати.
Додавання текстури до матеріалу:
- Перейти в режим Shading (рядок головного меню)
- Вибрати у верхній частині Редактора відтінювачів (область нижче вікна 3D-огляду) кнопку Додати.
- Вибрати в пункті меню Текстура один з варіантів текстури.
- Перемістити вказівник так, щоб утворений блок текстури розмістився поруч з блоком Принципове BSDF.
- Клацнути лівою кнопкою миші для фіксації положення блока.
- Навести вказівник на жовтий вузол Колір на блоці текстури, якщо цей вузол існує, і, натиснувши ліву кнопку миші, протягнути лінію до жовтого вузла Базовий Колір блока Принципове BSDF.
- Зробити активним прапорець Вжити вузли у верхній частині Редактора відтінювачів.
Відмовитись від вибраної текстури:
- ПКМ на блок текстури – Видалити
Установити як текстуру зображення з графічного файлу:
- Кнопка Додати – Текстура – Текстура з зображення
- Зафіксувати положення блока Текстура з зображення в області Редактора відтінювачів.
- Вибрати в блоці Текстура з зображення кнопку Відкрити.
- Вибрати потрібний графічний файл
- З’єднати вузол Колір блока текстури з вузлом Базовий Колір блока Принципове BSDF.
Змінити розміщення та розмір зображення текстури на поверхні об’єкта:
- Кнопка Додати – Вектор – Розкладання.
- З’єднати вузли Вектор блоків текстури та Розкладання.
- Кнопка Додати – Ввід – Координати текстури.
- З’єднати вузли UV блока Координати текстури та Вектор блока Розкладання.
- Змінити значення в полях блока Розкладання:
- у групах Розташування та Обертання – для змінення положення зображення;
- у групі Масштаб – для змінення розміру зображення.
У Вікні 3D-огляду для відображення текстури потрібно увімкнути режим перегляду об’єктів Передогляд Матеріалу або Рендерене (у правому верхньому куті вікна).
Немає коментарів:
Дописати коментар